Предстоятель УПЦ 
 Бiографiя
 Пастирське слово
 Проповіді
 Питання-Вiдповiдь
 Інтерв'ю

Предстоятель УПЦ 

 Бiографiя
 Пастирське слово
 Проповіді
 Питання-Вiдповiдь
 Інтерв'ю

Церква 
 Новини
 Історія
 Священний Синод
 Єпископат
 Єпархії
 Монастирі
 Навчальні заклади
 Офіційні видання

Київська єпархія 
 Храми Києва

Наші святині 
 Ікони
 Святі

Фотогалерея 
 Предстоятель
 Події






Українська Православна Церква / Ukrainian Orthodox Church / Украинская Православная Церковь Питання і відповіді (FAQ)



[ Поставте запитання ]


Розділ: Зміст -> Богослуження, обряди і традиції -> Пасха

Питання
·  Почему рождество Крестово и крещение  празднуются в определенные дни, а Пасха определенного дня не имеет, тоесть числа месяца.
Александр.

·  Якщо Господь воскрес, то навіщо ми згадуємо його страждання?
·  Чи дійсно під час Світлого Тижня можна причащатися без сповіді?
·  Навіщо священики під час пасхального богослужіння декілька разів переодягають ризи?
·  Звідки з’явилася традиція дарувати один одному кольорові яйця та писанки? Що це означає?
·  Як довго треба вітати один одного пасхальним вітанням?
·  Моя жена беременна - на 7 месяце. Можно ли нам на Пасху посетить праздничное богослужение?

 Відповідь
 
Почему рождество Крестово и крещение  празднуются в определенные дни, а Пасха определенного дня не имеет, тоесть числа месяца.
Александр.


Дорогой во Христе Александр! Праздник Воскресения Христова - Пасха - празднуется всегда в воскресный день. Правила вычисления даты Пасхи были выработаны на Первом Вселенском соборе (325 г.): Пасха празднуется в первый воскресный день, следующий за весенним полнолунием, которое будет в самый день весеннего равноденствия или непосредственно после него, но не ранее весеннего равноденствия. В церковном празднике имеет значение не сама дата как таковая, но то, что вся Церковь согласно совершает воспоминание определенного события в один и тот же день.
Повернутися в початок


Якщо Господь воскрес, то навіщо ми згадуємо його страждання?

Блаженніший Митрополит Володимир: Страсті Христові та Його Славне Воскресіння нерозривно пов’язані одне з одним. „Я для того народився і для того прийшов у світ”– каже Господь Пілату під час своїх вільних страждань (Ін. 18, 37). А ще раніше, коли учні сповідали Іісуса Христом і Сином Божим, Господь казав, „що Синові Чоловічеському належить багато постраждати, бути зневаженим старійшинами, первосвящениками і книжниками, і бути вбитим, і на третій день воскреснути” (Лк. 9, 22). Хресні Страждання Христа – це ціна за повернення людини до раю. Кров Христова, яку він пролив на хресті – є викупом за наші гріхи. Хрест Христовий для нас, християн, після Воскресіння Христового не є вже знаряддям ганебної страти, а є символом перемоги Христа над смертю. Та й апостол, що проповідував Христа Воскреслого казав, що бажає хвалитися „тільки хрестом Господа нашого Іісуса Христа, Котрим для мене світ розп’ятий і я для світу” (Гал. 6, 14). Коли ми вклоняємося Хресту, то згадуємо про Воскресіння і співаємо „Хресту Твоєму поклоняємось, Владико, і Святе Воскресіння Твоє славимо”, а коли святкуємо Воскресіння Христове, також не забуваємо про Голгофську жертву: „Христос воскрес з мертвих, смертю смерть подолав...”.
Повернутися в початок


Чи дійсно під час Світлого Тижня можна причащатися без сповіді?

Блаженніший Митрополит Володимир: Світлий Тиждень є часом загальної церковної радості і святкування. З апостольських часів ми Святкуємо Пасху цілий тиждень, як один день. Згідно правила 6 Вселенського собору віруючі весь тиждень повинні постійно відвідувати церкви та славити Воскреслого Бога „у псалмах і піснеспівах духовних, радіти і святкувати, слухати Святе Письмо та насолоджуватися Святих Христових Тайн”. Особлива милість Господня відкрита для нас у ці дні, про що нам нагадують царські врата в храмі, які залишаються відкритими протягом всього Світлого Тижня. І якщо ми постували заради Христа та плакали за своїми гріхами, разом з усією Церквою, то й святкуємо і радіємо разом з Нею. Що стосується причастя без сповіді, то така традиція подекуди дійсно існує. Але це стосується тих, хто постував протягом Великого посту, хто посповідався напередодні під час Страсного Тижня, хто святкує Пасху благочестиво, як сказано в церковному каноні, і отримав благословення від свого духівника на причастя.
Повернутися в початок


Навіщо священики під час пасхального богослужіння декілька разів переодягають ризи?

Блаженніший Митрополит Володимир: Зміна священицьких риз під час канону пасхальної утрені символізує неодноразові явлення Воскреслого Спасителя своїм учням. У Своїй божественній славі він змінився настільки, що ані Марія Магдалина, яка першою побачила Христа після Воскресіння, ані Лука і Клеопа, на шляху до Емаусу, спочатку не впізнавали Іісуса. Також зміна риз підкреслює велич свята та додає йому урочистості. До того ж кожен колір церковних риз означає той чи інший типи святості, і можна сказати, що зміна риз символізує те, що вся Церква і земна і небесна разом святкує своє головне свято – Світле Христове Воскресіння – Пасху Господню.
Повернутися в початок


Звідки з’явилася традиція дарувати один одному кольорові яйця та писанки? Що це означає?

Блаженніший Митрополит Володимир: Ця традиція сягає апостольських часів. Передання доносить до нас історію, коли в руках святої Марії Магдалини почервоніло яйце, як доказ імператору-язичнику істинності проповіді про Хреста Воскреслого. Пасхальне яйце є символом Воскресіння та вічного життя. Наш боголюбивий народ привніс і в цей благочестивий всехристиянський звичай свій неабиякий вклад, збагативши спадщину православної традиції. Із простої приналежності пасхального столу в Україні пасхальне яйце стало витвором мистецтва, стало нашою писанкою. Українська писанка це окрема сторінка культури нашого народу. З нею пов’язано багато аспектів побуту та вікових традицій. Виготовляючи цей символ Життя та Пасхальної радості руки умільців вкладали і вкладають в це мистецтво всю свою душу, все своє вміння, доводячи до довершеності та досконалості різномаїття ліній та орнаментів, передаючи фарбами колоритність життя. Ми з захопленням сьогодні дивимося на ці маленькі шедеври та любуємося створеною талановитими людськими руками красою, яку в такій спосіб наш народ підносить в подячний дар Богові.
Повернутися в початок


Як довго треба вітати один одного пасхальним вітанням?

Блаженніший Митрополит Володимир: Згідно церковного уставу ми святкуємо Пасху протягом 40 діб до Свята Вознесіння. Саме стільки діб Господь перебував серед учнів після Свого Воскресіння, з’являвся їм та повчав їх. На згадку про це ми протягом цього часу і вітаємо один одного пасхальним вітанням: Христос воскрес! І чуємо у відповідь: Воістину воскрес! Звістка про Воскресіння Христа є основою нашої віри та апостольської проповіді. Пасха є головним святом церковного року. У зв’язку з Пасхою змінюється увесь устав богослужінь, відміняються земні поклони, змінюється порядок домашніх молитов, особливим чином звершується і погребіння. Тож, як співається у пасхальному каноні: «Радістю один одного обіймемо і тако возопієм: „Христос воскрес із мертвих, смертю смерть подолав, і сущим у гробах життя дарував”. І будемо свідчити один одному і оточуючому світові про нашу віру і надію, вітаючи один одного пасхальним вітанням на протязі 40 днів.
Повернутися в початок


Моя жена беременна - на 7 месяце. Можно ли нам на Пасху посетить праздничное богослужение?

Блаженнейший Митрополит Владимир: Конечно, можно. Женщина не должна посещать храм в течении 40 дней после рождения ребенка.
Повернутися в початок





 
© Українська Православна Церква
Технічна підтримка Global Ukraine
    Карта сайта